Având în vedere prevederile art. 18 din H.G. nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, prevederile art. VII alin. (5) din OUG nr. 156/2024, Adresa Consiliului Județean Arad nr. 25694/05.11.225, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Arad organizează concurs de recrutare, în vederea ocupării, pe perioadă nedeterminată, a următoarelor posturi vacante:
1. Instructor de educație grad profesional principal (M) în cadrul Compartimentului Case de Tip Familial – Lipova – Casa de Tip Familal Kilzer – 1 post vacant, pe perioadă nedeterminată, cu durata normală a timpului de lucru (normă întreagă), program în ture;
Condițiile specifice pentru ocuparea postului sunt următoarele:
- studii medii absolvite cu diplomă de bacalaureat;
- vechime în muncă – minimum 3 ani.
Bibliografia și tematica propusă în vederea susținerii concursului de recrutare sunt:
- Constituția României, republicată cu tematica: Drepturile, libertățile și îndatoririle fundamentale și administrația publică locală;
- O.G.nr.137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și complatările ulterioare, cu tematica: Prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare;
- Legea nr.202/2002 privind egalitatea de șanse și tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica: Reglementări privind egalitatea de șanse între femei și bărbați;
- Legea nr.272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica:Drepturile Copilului(cap II);
- Ordinul M.M.J.S nr.25/2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale de tip rezidențial destinate copiilor din sistemul de protecție specială, cu cazare, organizate ca centre rezidențiale pentru copilul separat temporar sau definitiv de părinții săi. Modul I- Accesarea serviciului (Standardele 1-2 ).
2. Asistent medical grad profesional debutant (PL) în cadrul Centrului de Îngrijire și Asistență pentru Persoane Adulte cu Dizabilități – Pecica – 1 post vacant, pe perioadă nedeterminată, cu durata normală a timpului de lucru (normă întreagă), program în ture;
Condițiile specifice pentru ocuparea postului sunt următoarele:
- Studii: şcoală sanitară postliceală sau echivalentă SAU diplomă de studii postliceale prin echivalare conform Hotărârii Guvernului nr. 797/1997;
- Perfecționări (specializări): certificat de membru al OAMGMAM din România, vizat pe anul în curs; Aviz anual valabil pentru autorizarea exercitării profesiei de asistent medical generalist sau adeverință;
- Vechime în muncă: nu necesită.
Bibliografia și tematica propusă în vederea susținerii concursului de recrutare sunt:
- Constituția României, republicată cu tematica: Drepturile, libertățile și îndatoririle fundamentale și administrația publică locală;
- O.G.nr.137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și complatările ulterioare, cu tematica: Prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare;
- Legea nr.202/2002 privind egalitatea de șanse și tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica: Reglementări privind egalitatea de șanse între femei și bărbați;
- Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica Drepturile adulților cu dizabilități;
- OMMJS nr. 82/2019 privind aprobarea standardelor specifice minime de calitate obligatorii pentru serviciile sociale destinate persoanelor adulte cu dizabilităţi, cu tematica: Standarde specifice minime obligatorii de calitate pentru servicii sociale cu cazare de tip Centru de abilitare şi reabilitare pentru persoane adulte cu dizabilităţi.
- Titircă, Lucreţia, Urgențe medico-chirurgicale, Editura Medicală, 2006, Ediția a III-a, cu aceeaşi tematică;
- Mozes, Carol, Cartea asistentului medical (Tehnica îngrijirii bolnavului), Editura Medicală, 2014, ediția a VII-a, cu aceeaşi tematică;
- Titircă, Lucreția, Ghid de nursing, Editura Medicală, 2024, Vol. II, cu aceeaşi tematică.
3. Lucrător social (M) în cadrul Centrului de Îngrijire și Asistență pentru Persoane Adulte cu Dizabilități – Pecica – 1 post vacant, pe perioadă nedeterminată, cu durata normală a timpului de lucru (normă întreagă), program în ture;
Condițiile specifice pentru ocuparea postului sunt următoarele:
- Studii medii absolvite cu diplomă de bacalaureat;
- Vechime în muncă: minimum 6 luni.
Bibliografia și tematica propusă în vederea susținerii concursului de recrutare sunt:
- Constituția României, republicată cu tematica: Drepturile, libertățile și îndatoririle fundamentale și administrația publică locală;
- O.G.nr.137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și complatările ulterioare, cu tematica: Prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare;
- Legea nr.202/2002 privind egalitatea de șanse și tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica: Reglementări privind egalitatea de șanse între femei și bărbați;
- Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica Drepturile adulților cu dizabilități;
- OMMJS nr. 82/2019 privind aprobarea standardelor specifice minime de calitate obligatorii pentru serviciile sociale destinate persoanelor adulte cu dizabilităţi, cu tematica: Standarde specifice minime obligatorii de calitate pentru servicii sociale cu cazare de tip Centru de abilitare şi reabilitare pentru persoane adulte cu dizabilităţi.
4. Muncitor calificat TP II (M/G) în cadrul Centrului de Îngrijire și Asistență pentru Persoane Adulte cu Dizabilități – Pecica – 1 post vacant, pe perioadă nedeterminată, cu durata normală a timpului de lucru (normă întreagă), program în ture;
Condițiile specifice pentru ocuparea postului sunt următoarele:
- studii medii/generale + curs calificare profesională în domeniul: infirmier/bucătar/îngrijire bătrâni la domiciliu;
- Vechime în muncă: minimum 3 ani.
Bibliografia și tematica propusă în vederea susținerii concursului de recrutare sunt:
- Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 1225/2003 privind aprobarea Metodologiei pentru organizarea şi certificarea instruirii profesionale a personalului privind însuşirea noţiunilor fundamentale de igiena;
- Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 976/1998 pentru aprobarea Normelor de igiena privind producţia, prelucrarea, depozitarea,păstrarea, transportul şi desfacerea alimentelor;
- Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica Drepturile adulților cu dizabilități;
- OMMJS nr. 82/2019 privind aprobarea standardelor specifice minime de calitate obligatorii pentru serviciile sociale destinate persoanelor adulte cu dizabilităţi, cu tematica: Standarde specifice minime obligatorii de calitate pentru servicii sociale cu cazare de tip Centru de abilitare şi reabilitare pentru persoane adulte cu dizabilităţi.
5. Consilier GP I (S) în cadrul Centrului de Abilitare și Reabilitare pentru Persoane Adulte cu Dizabilități – Petriș – 1 post vacant, pe perioadă nedeterminată, cu durata normală a timpului de lucru (normă întreagă), 8 ore/zi;
Condițiile specifice pentru ocuparea postului sunt următoarele:
- studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în domeniul fundamental: științe sociale sau științe umaniste și arte;
- vechime în specialitatea studiilor: 3 ani.
Bibliografia și tematica propusă în vederea susținerii concursului de recrutare sunt:
- Constituția României, republicată, cu tematica: Drepturile, libertățile și îndatoririle fundamentale și administrația publică locală;
- O.G. nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica: Prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare;
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica: Reglementări privind egalitatea de șanse între femei și bărbați;
- Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica Drepturile adulților cu dizabilități;
- OMMJS nr. 82/2019 privind aprobarea standardelor specifice minime de calitate obligatorii pentru serviciile sociale destinate persoanelor adulte cu dizabilităţi, cu tematica: Standarde specifice minime obligatorii de calitate pentru servicii sociale cu cazare de tip Centru de abilitare şi reabilitare pentru persoane adulte cu dizabilităţi.
Condițiile generale de ocupare a unui post vacant/temporar vacant:
Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplineşte condiţiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi cerinţele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare:
- are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
- cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
- are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
- îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
- nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
- nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
- nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
Persoanele interesate vor depune pentru înscriere urmatoarele documente:
a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexă;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
i) curriculum vitae, model comun european;
j) aviz psihologic;
k) aviz psihiatric.
Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la lit. e) este prevăzut în anexă.
Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
Copiile de pe actele prevăzute la lit. b)-e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut mai sus se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul“ de către secretarul comisiei de concurs.
Documentul prevăzut la lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.
Documentul prevăzut la lit. h) poate fi solicitat şi de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, cu acordul persoanei verificate, potrivit legii.
În funcţie de decizia conducătorului instituţiei publice, dosarele de concurs se depun la compartimentul resurse umane sau pot fi transmise de candidaţi prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronică sau platformele informatice ale autorităţilor sau instituţiilor publice înăuntrul termenului prevăzut la art. 34.
În situaţia în care candidaţii transmit dosarele de concurs prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronică sau platformele informatice ale instituţiilor sau autorităţilor publice, candidaţii primesc codul unic de identificare la o adresă de e-mail comunicată de către aceştia şi au obligaţia de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele prevăzute la lit. b)-e) în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării probei scrise/practice, după caz, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de angajare.
Transmiterea documentelor prin poşta electronică sau prin platformele informatice ale autorităţilor sau instituţiilor publice se realizează în format .pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă.
Nerespectarea prevederilor de mai sus, conduce la respingerea candidatului.
Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut la art. 34, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.
Proba scrisă a concursului se va desfășura la sediul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Arad, situat în Arad, str. 1 Decembrie 1918 nr. 14, în data de 09.12.2025, începând cu ora 11.
Data interviului va fi comunicată ulterior, o dată cu afișarea rezultatelor probei scrise, la sediul DGASPC Arad, precum și pe site-ul instituției.
Calendarul de desfășurare a concursului respectă termenele prevăzute în HG. nr. 1336/2022:
- perioadă de înscriere: 14.11.2025-27.11.2025;
- selecția dosarelor: În termen de două zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor;
- afișarea rezultatului selecției dosarelor: în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului pentru afișarea selecției dosarelor;
- proba scrisă: 09.12.2025;
- afișarea rezultatului probei scrise: în termen de o zi lucrătoare de la finalizarea probei scrise;
- termen contestații: în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului probei scrise;
- interviul: data şi ora susţinerii interviului se afişează obligatoriu odată cu rezultatele la proba scrisă;
- afișarea rezultatului interviului: în termen de o zi lucrătoare de la finalizarea probei interviu;
- termen contestații: în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului interviului;
- rezultatele finale se afişează la sediul instituţiei şi pe pagina de internet a acesteia, în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatelor soluţionării contestaţiilor pentru ultima probă.
Dosarele pentru concurs se vor depune în perioada de: 14.11.2025-27.11.2025, program Luni-Joi: orele 08:00-16:30, Vineri: orele 08:00-14:00.
Informații suplimentare se pot obține la sediul instituției, de la Serviciul Resurse Umane, Salarizare și SSM. Telefon: 0257/210055 int. 6.
DIRECTOR GENERAL,
Elena Valentina Buzură
Exercitare cu caracter temporar
Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook, Instagram , YouTube , TikTok , Twitter .

